T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Bartın İl Sağlık Müdürlüğü

T.C. Sağlık Bakanlığı
Bartın İl Sağlık Müdürlüğü

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Aile Hekimleri İçin Elektronik İmza Başvurusu Nasıl Yapılır?

Güncelleme Tarihi: 18/09/2019

Elektronik ortamda yazılan reçetelerin "5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu" ile yapılan düzenleme kapsamında ıslak imzaya eşdeğer hukuki geçerliliği olan e-imza prosedürü ile imzalanması gerekmektedir.

Bu kapsamda Aile Hekimlerimiz Elektronik İmzalarını temin edebilmeleri için başvuruda bulunmaları gerekmektedir. Daha önce Elektronik İmzasını almış ve halen Elektronik İmzası aktif olan Aile Hekimlerimiz, mevcut Elektronik İmzalarını kullanabilirler.

Müdürlüğümüz sadece Elektronik İmza Başvuru Formlarını onaylayıp TÜBİTAK-BİLGEM Kamu Sertifikasyon Merkezi'ne göndermektedir. Müdürlüğümüzce herhangi bir Elektronik İmza Cihazı, Donanımı vs. üretilmemekte ve gönderilmemektedir. 

Elektronik İmzalar, TÜBİTAK-BİLGEM Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından üretilerek kurye ile gönderilmektedir. Bu kapsamda Başvuru Formunda mutlaka açık adres yazılması gerekmektedir.

*** İlk başvurularda ve Yenileme için yapılan başvurularda elektronik imza bedeli Müdürlüğümüzün belirttiği hesap numarasına, Kayıp/Çalıntı başvurusunda ise Kamu Sertifikasyon Merkezinin Banka Hesap Numarasına yatırılması gerekmektedir. Kayıp/Çalıntı sebebiyle başvuruyor iseniz lütfen web sayfamızda yer alan Kayıp / Çalıntı Başvuru Süreci doğrultusunda başvuru yapınız.



Adım Adım Başvuru

1- Aşağıdaki açıklamalar doğrultusunda banka hesabına ödeme yapılır.

Elektronik İmza ücretinin ödenmesi ile ilgili resmi yazı için tıklayınız.

Ücret Bilgisi için tıklayınız. (3 yıllık nitelikli elektronik sertifikanın fiyatı + Mini kart okuyucu fiyatı)

Elektronik İmza Bedeli için Banka Bilgisi

ALICI ADI: BARTIN SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ

BANKA ADI-ŞUBESİ: HALKBANK BARTIN ŞUBESİ

IBAN NO: TR39 0001 2009 2530 0005 0000 42

İLK BAŞVURU İÇİN AÇIKLAMA: AD SOYAD - TC Kimlik Numarası - 3 YIL SÜRELİ NES VE 1 ADET MİNİ KART OKUYUCU

YENİLEME BAŞVURUSU İÇİN AÇIKLAMA: AD SOYAD - TC Kimlik Numarası - 3 YIL SÜRELİ NES

YENİLEME BAŞVURUSUNDA MİNİ KART OKUYUCU İSTENMESİ HALİNDE AÇIKLAMA: AD SOYAD - TC Kimlik Numarası - 3 YIL SÜRELİ NES VE 1 ADET MİNİ KART OKUYUCU


2- https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go adresinden başvuru yapılır.

3- Yaptığınız başvuru 

-İlk defa başvuru ise ıslak imzalı başvuru formu+banka ödeme dekontu,
-Yenileme ancak mevcut e-imzanızın süresi dolmuş ya da kullanamıyor iseniz ıslak imzalı başvuru formu+banka ödeme dekontu
-Yenileme ise ve başvurunuzu mevcut e-imzanız ile elektronik imza ile imzaladıysanız yalnızca banka ödeme dekontu

Bartın İl Sağlık Müdürlüğü / Bilişim Hizmetleri Birimi’ne şahsen ulaştırılır.

NOT: Başvurunuzu süresi dolmamış ve çalışır durumda olan e-imzanız ile de yapabilirsiniz bu durumda lütfen https://bartinism.saglik.gov.tr/TR,123621/e-imza-ile-yenileme-basvurusu-nasil-yapilir.html sayfamızı ziyaret ediniz.